Promocija knjige "Filozofija i film" Dragana Krstića u Gimnaziji

Uto, 20.03.2007 - 18:00 -- urednik

Osvrt na promociju knjige FILOZOFIJA I FILM” Dragana Krstića

U svečanoj sali Gimnazije „Svetozar Marković” u Subotici, povodom  obeležavanja petnaestogodišnjice tribine „Dijalog”, u utorak, 20. marta 2007., sa početkom u 18 časova, održana je promocija knjige „Filozofija i film”, Dragana Krstica.

Pored predavanja filozofije u pomenutoj skoli, njegova interesovanja su i iz oblasti opšte estetike, estetike muzike, estetike filma, istorije filozofije i političke filozofije koja su ga i pokrenula da u gimnaziji 1992. osnuje i vodi tribine ,,Dijalog” i ,,Filozofskofilmske sekcije”, koje je nazvao ,,Mala škola estetike filma”.

Knjiga “Filozofija i film” je njegovo drugo književno ostvarenje. Ona sledi nakon „hrabro zamišljenog uspešnog uvoda u filozofiju” – knjige „Tajna umetnosti”.

Voditeljka programa promocije bila je Jelena Mraović, učenica IVc razreda, a gosti  mr Srđan Damnjanović-filozof, zatim  Aleksandar Krstić, profesor filozofije u Gimnaziji „Svetozar Marković” u Novom Sadu, koji su, inače, i recenzenti knjige, i kompozitor Kornelije Kovač .
Pomenuti gosti su izneli svoja mišljenja i stavove, pri čemu su recenzenti bili bazirani na odredjenim tekstovima: mr Srđan Damnjanović na tekst  ,,Život, filozofija i film Dragana Krstića”, a Aleksandar Krstić na ,,Bivstvovanje i film”.  Kornelije Kovač govorio je o značaju muzike u filmu, svom stvaranju odredjenih kompozicija, ali i poznanstvu sa Draganom Krstićem. Nakon svog izlaganja, prisutnoj publici odsvirao je na klaviru kompoziciju svog trenutnog raspoloženja, kako sam kaže ,,neponovljivu”. Sva trojica dele mišljenje da autor promovisane knjige ima izvanredne, duboke i, nadasve, zanimljive poglede na svet filma, iako mu se dečačka želja da bude filmski reditelj nije ostvarila.

Dragan Krstić, najpre je objasnio naslovnu stranu knjige- scenu iz filma Tri boje plavo”,  na kojoj je i njegova omiljena glumica Žilijet Binoš sa posredstvom grafičke kombinacije sove. On, zatim,  napominje suštinske probleme, ističe filozofska pitanja koja se u knjizi nameću, i medju njima posebnu pažnju posvećuje pitanju “Da li je film prava umetnost?”. Kako sam kaže na kraju knjige To je filozofsko pitanje, a na sva filozofska pitanja nema definitivnog odgovora.”

Mnogobrojnu publiku većinom su činili učenici profesora Krstića- kako sadašnji, tako i predstavnici ranijih generacija Gimnazije Svetozar Marković”, zatim autorove kolege, prijatelji, porodica. Promociju ove knjige posetili su i mnogi drugi gradjani Subotice. Svi oni mogli su da postavljaju pitanja, kako autoru, tako i recenzentima i Korneliju Kovaču.

Na kraju promocije svoje  knjige Filozofija i film”, Dragan Krstić se zahvalio svim prisutnima, i naravno, onima koji su pomogli objavljivanje ove knjige, čiji je tiraž - svega 300 primeraka.

Autor teksta:
Fotograf: